08 november 2007

Från Början

Hmm tänkte ja skulle ta lite från början för er som inte känner mig.
Är en 21årig tjej med 2 barn, max o angelina, som bor i karlskrona.. Rövpluggar för tillfället till undersköterska. Ska så småningom bli barnmorska e de uttänkt, efter många års funderande över vad jag vill göra med mitt liv. Har börjat och hoppat av många linjer, gått i 4 olika klasser/linjer på gymnasiet när ja tillslut hoppade av helt när jag fick max.
Flyttade hemifrån när ja va 16 vilket jag tror det va det bästa jag gjort. Flyttade då tillsammans med min pojkvän o sambo, rickard, till emmaboda vilken kanske inte va det jag hade tänktmig.. men hittade ganska snabbt en lägenhet i nybro o där blev vi kvar i 2½år ungefär. Så flyttade hit igen till karlskrona i februari i år. Underbart att vara tillbaka faktiskt. Sen fick man lära sig ganska snabbt vilka som verkligen va ens kompisar när man kom tillbaka, vilka som fortfarande fanns vid ens sida o vilka som försvunnit.. Jo visst, de va en lärorik tid där uppe i smålandsskogar;)

Mina dagar går åt till att lämna barnen på dagis, komma hem o sätta igång kaffebryggaren de första jag gör, sen sätta mig här framför dator o skriva av mig, sen e de pluggrace som gäller tills barnen ska hem igen...
Har även en vovvsing här hemma. En amstaff/ridgeback. Världens fegaste hund men även världens gosigaste.. Han ska alltid ligga hos en var man än är..
Ville skaffa hund för barnens skull så de kunde få lära sig redan från början att leva med djur.
Jag har alltid haft djur under min uppväxt o vill att de ska kunna få känna samma glädje av ett djur som jag fått göra.

Har ett stort kaffeberoende, det går åt mååånga kaffepaket här hemma:) Men skulle aldrig klara av min vardag utan koffein, that´s the way it is..
Dessa senaste veckor har det varit grymt här hemma då max har kommit in i den underbara trotsåldern(igen)... Ibland är det så att man står och sliter sitt hår o tårarna bara sprutar för ingenting funkar på denna killen.. Har nog provat allt som bara går att testa..
Värt e turerna fram och tillbaka till dagis...

Oj blev en lång introduktion om hur mitt liv ser ut:P

Keep in touch:)

PussPuss

Inga kommentarer: