11 november 2007

Kroppkaksrace

Hejsan Trogna läsare..
Lite dåligt på denna sidan fakitiskt att man inte kan se någonstans hur många som läst min blogg dag för dag. Jag ser ju bara hur många som varit inne sammanlagt hela tiden.. Hmm trist..

Idag så började dagen med att Angelina(återigen) hade bajsat ner hela sängen, de åke lixom ur blöjan.. Hmm fattar inte... Men men så en yrvaken sabbe går upp vid 7 tiden o duschar angelina som nästan sjunger i duschen.. Haha söta unge... Sen sitter vi uppe- Angelina sitter o jollrar för sig själv i sin egna värld vilket passade mig perfekt, för max sov forfarande, så ja körde igång o kollade lite på Ghost Whisperer.. Fan de e verkligen som en drog.. De e de sista man tittar på när man går o lägger sig o de första man gör när man går upp, eller nee inte riktigt, kaffebryggaren e den som åker på först!

Sen kom max upptrippandes vid halv 10 lr nått, han somnade inte förrens vid halv 12 igår natt. Han har inte riktigt varit sig själv så jag får se. Ikväll somnade han iaf vid halv 8, han sov ingenting under dagen o vi har varit iväg halva dagen med så han har riktigt lekt av sig med William:)

Angelina e så duktig.. Hon pratar mer och mer hela tiden, alltid(eller nästan iaf) så nöjd och glad. Igår tog hon 2 steg till så snart hoppas jag verkligen att hon börjar gå.. Hon är ju ändå 1½år nu i slutet av denna månaden.. Väldigt sen i allt egentligen, tal, tänder, gåendet.. Men men de kommer väl..
Hon stod stilla väldigt länge med sin vikt, jag sa till de på BVC att jag trodde hon va allergisk mot någonting redan när hon vad 10månader och jag uppsökte en läkare med henne första gången.. nej nej fick jag till svar: Det är bara gaser i magen, sluta med fullkornsvällingen så ska du se att det går över... hmm in my ass heller.. nu 7 månader senare har jag fått göra allergitest och väntar fortfarande på testresultaten. Men har slutat helt med alla mjölkprodukter o göra o nu har hon gått upp från 7.6kg-10.6 när jag vägde henne i förrgår.. Varför har läkarna så svårt att lyssna på dem när man säger att någonting faktiskt är fel med ens barn? Är det för att de alltid måste ha det sista ordet eller är det för att jag lyckats få idioter till läkare???

Varit ute i fridlevstad hos mamma o pappa idag... Så härigt o komma bort lite faktiskt. där kan man slappna av, en del iaf, o man kan lägga sig på soffan o bara ta de lite lagom lugnt..
Pappa gjorde sina kroppkakor när vi kom dit... Nästan färdiga så vi behövde bara vänta i 5-10 min innan vi satte oss till bords..
Pappa o jag hade kroppkaksrace o ja tryckte 3 stycken, med allt till lingon, vit sås och smör, medans han tryckte 4.. Vilket inte är så dåligt utav mig iaf.. pappa är 180lång o väger runt 110-120, han är inte tjock-bara ett väldigt bra förhållande till mat... Så jag är faktiskt lite stolt över mig själv att ja åt så duktigt.. Och till efterrätt blev det prinsesstårta o stackars lina fick bara kex o pepparkaka för det fanns ingen mjölkfri glass på Willys..Fruktansvärt dåligt...

Jag har frågat rickard gång på gång- Finns På Smällen ute på nätet.. Mrfgruf NEJ för typ 511gången jag har kollat o den har inte kommit ut ännu.. Åhh Suck.. ville verkligen se den..
Sen frågade han mig om vi skulle kolla på någon film tillsammans idag.. Jo men visst.. Ja de e en komedi säger han "Knocked Up" heter den... Ok får väl glo på skiten då då...
När jag har kollat på den i 20min så går de upp för mig att Knocked Up betyder väl för fan På Smällen eller egentligen är de väl typ PåSatt lr nått men men..
Sen när jag kommit fram till detta kommer jag på att Jenny o ja skulle ju gå o kolla på denna på bio.. Hmm jaja vi får helt enkelt leta upp någon annan film o titta på...

Nu ska ja återgå till min köttgryta och kolla klart på filme..

Keep´n touch..

PussPuss

Inga kommentarer: